Urológia

Az urológia a húgy- és nemi szervek betegségeivel, azok diagnosztizálásával, kezelésével, megelőzésével foglalkozó tudományág.

Rendelési idő

• Hamarosan 00:00 - 00:00

Rendelési cím

• Erzsébet Dental & Medical 1203 Budapest Lajtha László utca 24. földszint, 5-ös ajtó
Kapcsolatfelvétel Visszahívást kérek Ismertető megtekintése Árak

Ismertető

Urológia
bemutatása

Az urológia jelentősége

Bár sokan azt hiszik, hogy urológushoz csak férfiak járnak, természetesen a nőknek – húgy- és nemi szerveit érintő betegség esetén – urológust kell felkeresniük. Mivel az emberek többsége – érthető módon – intim dologként tekint ezekre a betegségekre, természetes, hogy kialakul bennünk egyfajta kellemetlenségérzet, és vonakodunk orvoshoz fordulni. Fontos azonban tudatosítanunk magunkban, hogy az urológiai panaszoknál is minél előbb keressük fel a megfelelő szakrendelést, annál hatékonyabban, gyorsabban és fájdalommentesebben gyógyulhatunk meg. Arról se feledkezzünk meg, hogy szakorvosunk diszkréciójára és segítőkészségére mindig maximálisan számíthatunk! A rendszeres szűrővizsgálatokon való részvétel akkor is indokolt, ha nem észlelünk tüneteket magunkon, mivel ez a legegyszerűbb és legolcsóbb módja a betegségek megelőzésének.

Szerencsére ma már a technológiai fejlődésnek köszönhetően az urológia élen jár abban, hogy ha műtétre kerülne sor, akkor a korábbi évtizedektől eltérően alig kell nyílt beavatkozásokon átesnünk. Ennek köszönhetően a gyógyulás gyorsabb, kevésbé jár fájdalommal és a kórházban töltött napok száma is sokkal kevesebb.

Mikor forduljunk urológushoz?

• Véres vizelet, véres ondó észlelésekor.
  • Gyakori, fájdalmas vizelési inger, fájdalmas vizelés jelentkezésekor.
  • Ha a vizelet lassan, vékony sugárban, akadozva, kis adagokban ürül.
  • Vizeletvesztés (inkontinencia) esetén.
  • Ha a vizelési inger visszatérően hirtelen lép fel.
  • Húgy- és nemi szerveknél, azok környékén jelentkező fájdalomkor.
  • Rendszeres derékfájdalom esetén.
  • Ha merevedési zavarok lépnek fel.
  • Szexuális együttlét során érzett alhasi, nemi szervbe sugárzó vagy nemi szervben jelentkező fájdalom esetén.
  • Fitymaszűkület fellépésekor.
  • Férfiaknál 40. életév betöltése esetén szűrővizsgálat szempontjából.

A leggyakoribb tünetekről röviden

Véres vizelet

Azonnal szakorvoshoz kell fordulni véres vizelet észlelésekor, mivel akár daganatos megbetegedés is állhat a háttérben. Szerencsére az esetek többségében a húgyutakban lévő kőről vagy valamilyen húgyúti fertőzésről van szó.

Akadozó vizelet

Általában a férfiakra jellemző tünetről van szó, mivel legtöbbször a prosztata jóindulatú megnagyobbodása okozza. Előfordulhat, hogy húgycsőszűkület révén alakul ki.

Gyakori, fájdalmas vizelési inger

Ez a panasz leggyakrabban valamilyen húgyúti fertőzés következtében jelentkezik, melyhez sokszor csípő, égő érzés is társul. Más, akár súlyosabb problémára is utalhatnak ezek a tünetek, ilyen például a húgyúti kövesség, elégtelen húgyhólyagürülés vagy rákos elváltozások.

Megduzzadt herék

Természetesen ilyenkor a legtöbben a heredaganatra gondolnak, ami valóban okozója lehet a duzzanatnak, ezért ebben az esetben haladéktalanul urológushoz kell fordulni. Más betegségekre is utalhat a duzzadás, állhat a háttérben például herevisszér-tágulat, vízsérv, herecsavarodás vagy valamilyen gyulladásos állapot.

Derékfájdalom

Derékfájdalom esetén szinte mindenki mozgásszervi betegségre gondol, pedig húgyúti vagy nemi szervi probléma is fennállhat ilyenkor. Általában a vese vagy a vesevezetékben lévő kő váltja ki a fájdalmat és vesegörcs is fellép. Ez jellemzően csak az egyik oldalon jelentkezik, hullámzó intenzitással, testhelyzettől függetlenül.

Az urológiai vizsgálat és az annak során használt vizsgálati eszközök

Az urológiai szakrendelésen a szakorvos a kivizsgálást a beteg kikérdezésével, a kórtörténet feltérképezésével kezdi. Ennek során számba veszik a korábbi betegségeinket, leleteinket, műtéteinket, gyógyszerszedési szokásainkat. Ezt követően legtöbbször fizikai, tapintásos vizsgálatokra kerül sor. Ezek közül a prosztatavizsgálat jár kellemetlenséggel, ez ugyanis végbélen keresztül történik.

Ha a fentiek nem elegendőek, akkor további vizsgálatokra lehet szükség. Nagyon gyakori az ultrahangos vizsgálat, mellyel a legtöbb szerv (prosztata, húgyhólyag, herék, herezacskó, vesék, stb.) állapota megfelelően felmérhető. Szintén sokszor használt diagnosztikai eszköz a vér- és vizeletvizsgálat is, melynek eredményéből többféle betegségre lehet következtetni, illetve más betegségeket pedig ki lehet zárni. Kezelőorvosa minden vizsgálatról alaposan, minden részletre kiterjedően tájékoztatni fogja, legyen szó a vizsgálat előtti teendőkről vagy a vizsgálat lefolyásáról, időtartamáról. Előfordulhat, hogy más szakterületek orvosait is be kell vonni a folyamatba, erről szintén időben tájékoztatást fogunk kapni.

A megfelelő vizsgálatok lezajlását követően az eredményeket együttesen mérlegelve állítja fel a diagnózist az urológus és választja ki a megfelelő kezelési eljárást. Ha szükség van kontrollvizsgálatokra, annak időpontjáról is tájékoztatást kapunk.

Urológia magánrendelés árak

Urológia árak

Extra díjaink a vizsgálati díjakon felül értendőek, ezért a vizsgálati díjakon túl számítjuk fel!

Összes megtekintése

Kedves Pácienseink! 2024. március 25-től csak bankkártyával, illetve készpénzzel tudják számlájukat kiegyenlíteni. Kérésükre a számlát ki tudjuk állítani a kívánt egészségpénztár nevére, azonban egészségpénztári kártyát a továbbiakban nem áll módunkban elfogadni.

Hívás